Followers

Khamis, 3 Mei 2012

Sesungguhnya Allah Maha Penyayang

Bismillahirahmanirahim...
Dengan nama Allah yang maha pemurah lagi maha penyayang, selawat dan salam buat nabi Muhammad s.a.w dan sekalian sahabat baginda.
Assalamualaikum...

hari ni alhamdulillah, habis sudah menjawab kertas exam Islamic Legal History


Allαh mengujimu kerαnα Allαh menyαyαngimu,
 
mαkα senyumlαh!(^__^)


Hari ini tanpa disangka-sangka memang aku menghadapi ujian yang agak besar. sangat menguji kesabaran

rasa macam nak menangis je, rasa macam tak kuat nak menghadapi ujian tu. terasa diri ini sangat lemah.

time ada masalah ni, aku sentiasa bertanya kepada Allah, 'apalah dosa aku? apalah kejahatan yang

 aku lakukan, teruk sangat ke diri ini sehingga diberi ujian sebegitu besar..'

aku mencari-cari jawapan. serius, hati memang tak tenang.

hati ini tak tenang


Allah saja yang tahu perasaan aku sebenar...

 dalam surah Ar-ra'd (28)
Allah ada berfirman: Hati hanya akan berasa tenang hanya dengan mengingati Allah...

First time dalam hidup, balik exam terus ambil wudu' baca al-quran...

aku sangat tak tenteram ketika itu, mencari-cari jawapan. 

Allah menjawab persoalan aku dengan 2 ayat (surah An-Nahl)

"sesungguhnya Allah menyuruh (kamu) berlaku adil dan berbuat kebajikan, memberi bantuan kepada kerabat, dan Dia melarang (melakukan) perbuatan keji, kemungkaran dan permusuhan. Dia  memberi pengajaran kepadamu agar kamu dapat mengambil pelajaran" {90}

tersentap jiwa baca ayat tu, sesungguhnya Allah tahu apa yang aku tidak tahu

Allah mejawab lagi persoalan aku
"Dan tepatilah janji dengan Allah apabila kamu berjanji dan janganlah kamu melanggar sumpah setelah diikrarkan, sedang kamu telah menjadikan Allah sebagai saksimu (terhadap sumpah itu). sesungguhnya Allah mengetahui apa yang kamu perbuat." {91}

bersabarlah wahai Mutiara:: seperti yang kamu sering ingatkan kepada kawan-kawan kamu,

"there is no movement nor power except by Allah's will"
tiba masanya untuk kamu mengingatkan diri kamu dengan sepotong ayat Allah itu..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

 

Template by Suck my Lolly