Followers

Selasa, 1 November 2011

TERSEKSA AHLI KUBUR KERANA WANITA!

Dengan nama Allah yang maha pengasih lagi maha penyayang, selawat dan salam buat nabi Muhammad s.a.w, ahli keluarga baginda serta sahabat-sahabat baginda seluruhnya...



ok. saya jumpa gambar yang kat atas tu kat facebook. seorang kawan share. Memang PERINGATAN yang baiklah untuk perempuan2 seluruh dunia...

 banyak sangat respond daripada gambar ni... ada yang setuju, ada yang bangkang, ada yang mempertikai, ada yang bertanyakan dalil untuk memastikan kesahihannya....hhhmmm..

credit:-

.:::KEPADA WANITA SELURUH DUNIA:::.
skali lagi jkkk nk ingatkn jgn dssbkn cilakany kita org lain terseksa.
jdlh seindah perhiasan duniawi. jkkk syg kamu suma bak kata PROJEK PISTOL
OH WANITA SELURUH DUNIA YANG AKU CINTA KAMU SEMUA WAHAI PERMAISURIKU. Jkkk! Ki3.. realisasikan PGU!!!
Wahai permaisuriku
komen-komen yang bertuah:-
 kp muslimat semua..tutuplah aurat! tugas kita berat walaupun kita tidak duduk di barisan hadapan semasa PRU13 tapi doa kita senjata utama..mula dri sekarang setiap dri kita buatlah solat hajat mohon bantuan dan pertolongan dri Allah Taala dan para Malaikat agar kita menang di PRU13...
(tetibe masuk pasal politik, hhhmmmm..itulah, kalau ada apa-apa pemimpinlah dapat nama, InsyaAllah, semoga Allah sentiasa mengurniakan kita pemimpin yang baik...)
bkan ats kbur jerr kene ttup aurat,,ats muke bumi nim,,WAJIB kena TUTUP AURAT!!!! Islam pade i/c Dok rok chetong...
(betul2, bukan kat kubur je... kat mana2 pun yang berkosentrasi tinggi lelaki boleh nampak aurat kita, kita wajib tutup aurat. husyy..ingat free2 je diorang boleh tengok???)~ yang tulisan warna biru tu saya tak paham~maaf*
kalu tambah sikit lg.."adakah anda mahu anak2 anda menambah seksaan anda dalam kubur??"..bia terasa etek.baru la Jkkk Fan Club
(kalau pasal ni, lelaki memang bertanggungjawab besar sebab dosa mak, isteri, kakak-kakak, adik perempuan, anak-anak perempuan semua ditanggung oleh LELAKI. kadang2 memang macam kesian jugak, elok2 dia dimasukkan syurga tapi terpaksa ditarik ke NERAKA disebabkan oleh dosa2 golongan diatas, nak taknak, kamu yang bernama lelaki kena TEGAS, biar marah & bagi pengajaran kepada mereka di dunia daripada kamu yang terseksa diakhirat...)
-Betul ke ni? Ada riwayat dari sesape ke?
-tu la..ragu2 gok ni..
-kenapa org lain buat salah, org lain pula dpt dosa/terseksa? betul ke ni?
(yang ni pulak macam caya x caya... ada antaranya yang cakap, ada kena mengena ke dosa orang dalam kubur dengan yang masih hidup?? mayb diorang fikir kenapa orang hidup yang tak tutup aurat, orang dalam kubur yang terseksa?? ada jugak yang cakap ahli kubur tu terseksa sebab dosa2 mereka dahulu...)~itu hanya pandangan mereka sahaja...
selepas itu ada yang menjawab:-
betol la tu saudara ******** .... sama juga macam anak tinggal solat...mak ayah dapat dosa...
cakap pasal aurat  ketika berada di kubur ni kan, tetiba teringat yang MyTV3 punya aktiviti. Benda tu disiarkan ** okt 2011, petang. program MyTV3 bersama pelajar U**M. Niat mereka tersangatlah baik untuk membuat amal  kebajikan membersihkan kawasan kubur (sapu2.mengecat.dsg) & kawasan surau, tetapi cara pemakaian yang langsung tak kena. perempuan yang bertudung agak tak sempurna cara menutup auratnya. Yang tidak bertudung apatah lagi. Nampak terkinja-kinja mereka tu, lagi2 bila bersama Fizz Fairuz ngan siapa ntah lagi sorang tu. sebagai seorang Muslimah,saya malu sangat. time tengah bersihkan kubur pun boleh tergelak2 lagi lelaki perempuan. tak rasa insaf ke bila menjejakkan kaki ke kubur??? tak terfikir ke yang ANDA bakal bersama dengan 'mereka' suatu hari nanti? Macam sesuatu yang sangat menjengkelkan......

Dan apabila dikatakan kepada mereka, "janganlah membuat kerosakan di bumi"* Mereka menjawab, "sesungguhnya kami justru orang-orang yang melakukan pembaikan".- Surah Al-Baqarah~ayat 11

*melanggar nilai-nilai yang ditetapkan agama akan mengakibatkan alam ini rosak bahkan hancur.

Membuat kerosakan di bumi bermaksud melanggar nilai-nilai agama, jika anak muda sendiri yang melanggar nilai-nilai agama, bagaimana dengan negara kita masa hadapan? terjaminkah dunia ini dari kehancuran ??padahal, mereka sendiri yang membawa kepada kemurkaan Allah? Sudah terang lagi bersuluh.. AL-QURAN sendiri yang menjelaskan, hancur agama, hancurlah bumi yang fana ini.....


ada jugak penonton yang meng'highlight'kan pasal benda ni kat dalam facebook yang berkaitan dengan TV3... tp takada feedback..
tdi sy br je tgk mytv3 pny aktiviti...mmg bgus...bersihkan kwsn kubur dan masjid..tp yg xbgusnye...yg pompuan pergi bersihkan kubur tak pkai tudung...msuk masjid pn mcm tu...sekurang2nya hormat la ckit...ape pndpt admin?


HHMMMM...renung-renungkan dan selamat beramal..............

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

 

Template by Suck my Lolly