Followers

Ahad, 13 November 2011

SPM... Whhhoooaaaa!!!

Dengan nama Allah yang maha pengasih lagi maha penyayang. selawat dan salam buat nabi junjungan, sahabat-sahabat baginda, dan ahli keluarga baginda seluruhnya......

SPM 2o11



kepada adik-adik ku sekalian, yang esoknya bakal ke medan perjuangan, akak mu ini mengucapkan good luck forever....semoga dipermudahkan Allah menjawab segala soalan yang bakal menghadap kamu semua...... tenang...jangan gabra...


- SMK Gedangsa , Hulu Selangor & SMK Salor, Kota Bharu....
buat yang terbaik semua!!! ingatlah harapan makbapakcikgudankawan2 terletak dibahu kamu semua... nanti dah dapat result gempaq, jangan lupa apply IIUM...
kakak mu ini tak da kawan kat sini...
susah nak cari budak SMKG & SMKS kat sini..

FLASHBACK~

SPM 2010


tetiba teringat SPM 2010 punya cerita...
memang saat2 yang sangat menggetirkanlah waktu itu...

BAHASA MALAYSIA: pagi2 dengan bersemangat mari koloh dah... hati ku asyik DupDapDupDap... tapi...............
tak ada orang pun lagi kat sekolah tu..
bapakku bawalah aku bersarapan sebentar di sebuah restoran  di tepi jalan.... sambil2 makan aku sempat dingepek oleh bapaku... bapakku tunjuk banyak bintik2 merah, kesan gigitan nyamuk kat tangan ku... aku ingat dikahsihani.. tapi malah dimarahi, sebab aku da besar.. pandai2 la tidur..

tapi sebenarnya bapak...
kesan gigitan nyamuk itu menunjukkan yang anak kesayangan bapak ni belajar hingga lewat malam..huhu

bapakku dah semangat hantar kesekolah balik, tapi
alamakkkkkkk....
IC takbawak.... (ok!, aku dimarahi lagi).. sedihnya...pagi2 nak SPM kena marah..huhuhu
terpaksa bapak bawak anaknya pulang...

tiba di sekolah...baru je duduk ngan kawan2, ambo baru jah baca 2 patah perkataan (konon nak ulangkaji sikitla)... dah dipanggil untuk masuk ke dewan....
hhhmmm...memang tak tahulah nak dijawab apa...
ketika itu saya hanya berserah diri kepada Allah dalam mengdapi ujian tersebut...

PRINSIP PERAKAUNAN: dalam banyak-banyak subjek.. subjek Prinsip Perakaunan paling tak boleh dilupakan..
tak tahulah, menghadapi SPM prinsip perakaunan tu memori dalam ketagori apa...

time saya menghadap kertas tu, terketar-ketar tangan.. Ya Allah.. soalan apakah ini? tiba-tiba otak macam berhenti. tak tahunak fikir apa dah... serius! sebelum ni jawab PA bukan main senang. TUTUP MATA pun boleh, tapi........ mengapa ujian sebegitu menimpa diriku ini???

SEJARAH: best gilerr jawab sejarah. macam nak jawab lagi je..haha... like!like! Like! sejarah::

MATHEMATIK::
BAHASA INGGERIS::
AGAMA ISLAM::

:: saya hanya redha dengan apa yang saya jawab::

SCIENCE:: persediaan biasa-biasa sahaja...... bila kertas peperiksaan di tangan ku... YAALLAH, apa yang aku nak jawab. ???? berkat ilmu yang cikgu Nik ajar, lama-lama..alhamdulillah, benda tu datang balik time exam..hehe

PENDIDIKAN SENI VISUAL:: time kertas 1, pergghh..jawab, best gila. senang je... prepare untuk kertas 2 lagi semangat. 3-4 kali aku buat lukisan tu...
aku buat lukisan makhluk aneh sebab dari sekolah SMKG dulu aku memang berbakat lukis makhluk-makhluk pelik ni....
tapi...dalam banyak2 soalan, aku sorang je yang buat makhluk pelik.... kawan2 1 kelas semua buat lukisan soalan ikan:-

lebih kurang macam ni la lukisan ikan diorang tu

tapi... apakan daya, masa amat mencemburui saya. saya tak sempat siapkan...takleh tacap banyak2..... dan saya sentiasa berserah dengan segala usaha saya...

subjek2 yang lain tu saya macam biasa-biasa jeeeee....

RESULT SPM????
time 3 bulan tunggu result SPM memang memboringkan tetapi juga mendebarkan
DUPDAPDUPDAPDUPDAPDUPDAPDUPDAP...dan seterusnya...

yang tak boleh tahannya, sampai termimpi2 la...
first mimpi: result saya teruk gila... sampai saya menangis-nangis....
bila bangun, bersyukur sangat sebab Allah bagi peluang untuk saya doa lagi banyak-banyak....

second mimpi: lagi best, dapat staight A...hoho

keputusan sebenar:: sakinah pukul 10 pg dah pergi SMKG da. amek result, dia dah nangis dulu dah..haha.. pelajar terbaik spm la katakan...

saya??? sebab ketakutan yang mendebarkan amat sangat, saya datang sekolah pukul 12...
masa masuk dewan tu, dewan dah nak kosong... saya cari cikgu kelas ku, cikgu nik... tapi nampak muka auni. auni nampak saya dah terlompat-lompat dah... berdebar2...
dia tunjuk tanda bagus.. apalah rupa result ku sebenar....

nampak je result aq tengok secara rambang..tengok dari bawah...
naik ke atas...
tiba-tiba.... air mataku berjujuran +sedihnye kisah ni+

aku terus pergi kat sir BI, sambil menangis aku cakap kat sir..' sir, kenapa ni???' 
tak malu punyer budak, bukan salah sir ko dapat BI *+..sir dengan tenang menjawab, tak pe la..huhuhu..
sebab aku datang lambat, aku tak dapat tangkap gambar dengan pelajar cemerlang yang lain..
beria2 cikgu fauzi tanya
"mutiara mana??"
x datang lagi... tiada la gambar saya bersama mereka.. sedih wo....
adalagiresultyangtakpuashati: PSV, kenapa dapat tu je.....huhu takpatakpa:: tetap bersyukur

cikgu Mat siap telefon bagitau bapak
"tahniah, anak dapat ** SPM".....
alhamdulillah.
bila dapat result tu, saya harap adik2 saya dapat berusaha dengan lebih keras lagi untuk membahagiakan mamabapak
...




mana saya?? mana saya?? 





1 ulasan:

 

Template by Suck my Lolly