Khamis, 13 Oktober 2011

surat untuk bapak

Dengan nama Allah yang maha pengasih lagi maha penyayang. Selawat dan salam buat nabi junjungan Muhammad s.a.w, keluarga serta sahabat2 baginda seluruhnya....

8 OKTOBER 2011
SELAMAT HARI LAHIR BAPAK KAMI......! walaupun umur bapak dah bertambah, tapi bapak still lagi muda! haha...

pada 8 okt 2011, lebih kurang pukul 9 pagi kami sempat menyambut befday bapak yang ke-** (hehe.. mana bole bagi tau..huhu) walaupun time tu bapak da tergesa-gesa nak berangkat ke Jakarta dengan mama.....
walaupun, sambutannya kecil-kecillan jerr hope dapat jugak mngembirakan bapak yang asyik kerja je untuk cari rezki demi kami sekeluarga....

Ni la kek birthday bapak yang umi buatkan... kek keju...sedap jee..haha

Mula2 time nak mulakan majlis mak (sebagai MC) suruh nyanyikan lagu selamat hari jadi~ macam biasa2 tu~.. tapi bapak taknak sebab malu...haha... pastu bapak bacakan selawat je sebagai memberkati majlis..haha

Acara memotong Kek pun tiba..... takdop lilin pom..


kitaorang apalagi.... tak menyabar amek makanan..... Alhamdulillah, brkat rezki Allah. Sedap2 kitaorang makan. hahaha..

hhhhhmmmm... ni jela yang sempat di snap.... 

sambil makan-makan, kami pun berposing...... lama da tak berposing. kali terakhir time raya Aidilfitri  masa tuh..haa.. Lama tuuuuu.........

 ~adik2 saya yang rajin~[kesian kena tinggal]
*time ni bapak ngan mama ngan adik2 yang lain da nak berangkat ke Jakarta da... BYE! semoga selamat pergi dan balik....


 adik2 yang comel dan disayangi slalu!!!
 saya ngan kinah [sporting gilerr kinah, hhaha.. ni la kembaran saya!!]
 Rahmah:: nina [nina kalau posing suka sangat tutup mata, comel sangat la tu! haha]
nina::fira... sehati sejiwa...



KEPADA: BAPAK KAMI
DARIPADA: ANAK-ANAK BAPAK
TAJUK:SURAT UNTUK BAPAK
TARIKH: 13 OKTOBER 2011

Assalamualaikum bapak..... dari time hari jadi bapak tu (8 0kt) sampai sekarang bapak takbalik-balik lagi dari Jakarta tu. masa tu bapak baru je balik dari China, sebab dengan tujuan yang sama, cari rezki untuk kami adik beradik....   mesti bapak penatkan?? sebab bapak asyik kerja, kerja, kerja..... eh, mama cakap bapak tak pernah rasa penat. sebab bapak kerja ikhlas dan Allah sentiasa bantu bapak sebab niat bapak baik, nak majukan anak bangsa, Kami bangga sangat dengan bapak...

BAPAK, TERIMA KASIH!
1.sebab walaupun bapak sibuk, kami tak pernah kekurangan kasih sayang daripada bapak!
2. sebab walaupun bapak sibuk, bapak tetap ambik tahu dan sentiasa cuba untuk meluangkan masa bersama kami....
3. sebab walaupun bapak sibuk, kami sentiasa ada masa untuk solat berjemaah, makan berjemaah, buat kerja berjemaah bersama2 bapak.... indahnya masa itu. *Ya Allah, kekalkanlah kebahagiaan keluarga kami...
4.sebab walaupun bapak sibuk, bapak sentiasa cuba memenuhi permintaan kami!
5.sebab bapak sentiasa adil dengan kami. walaupun cara bapak menunjukkan kasih sayang kepada kami dengan cara berbeza, tetapi tak pernah ada lebih dan kurang antara kami....
6.sebab bapak bijak mengawal kami... terutamanya kami anak2 dara bapak ni....
7.sebab bapak bijak dalam mendidik anak2nya dalam menempuhi hidup yang penuh pancaroba!
8.sebab bapak tak pernah pandang rendah kat kami walaupun kami pernah tak pandai. bapak tak apa-apa kalau anak bapak kurang dari segi akademik, sebab Allah sentiasa memberi jalan lain kepada hambanya jika suatu jalan tertutup baginya...TAPI... syaratnya, anak bapak mesti rajin dan tak penat untuk berdoa!
9.sebab menyediakan segala2nya untuk kami termasuk ilmu dunia & akhirat...
10.Sebab sentiasa doakan kami dunia & akhirat...
11. BAPAK, TERIMA KASIH SEBAB JADI BAPAK YANG TERBAIK DI DUNIA!
Bapak kami yang hensem dan muda!haha

BAPAK, MAAF......
1.kalau selama ini kami tak jadi anak-anak yang baik.... tapi kami sentiasa berusaha! doakan kami bapak...
2.kalau selama ini kami selalu bazirkan duit bapak, bapak penat2 cari rezki... kami berusaha tak membazir lagi... maafkan kami bapak....
3. kalau selama ini kami tak belajar sesungguh! kami ingat nak main jerr.. langsung tak ingat susah2 bapak barusaha demi keluarga....
4.kalau kami pernah mengguris hati bapak sedikit sebanyak yang kami sedar atau tidak......bapak, maaf...
5.Bapak, maaf, dosa2 yang kami buat bapak kena tanggung, bapak baik sangat. tak layak tanggung dosa2 anak bapak... kami mintak maaf, kami akan berusaha menjadi Muslim, muslimah yang baik... supaya kami dapat sumbangkan pahala kat bapak..insyaAllah...
6.BAPAK, MAAF.. kami malu dah nak tulis kesalahan2 kami kat bapak... kami mintak maaf..SEMOGA BAPAK DIBERKATI ALLAH DUNIA & AKHIRAT.....

Ya Allah, sesungguhnya, bapak kami sudah berusaha sedaya upaya untuk menjadi bapa yang terbaik. Rahmatilah bapa kami YaAllah....
LOVE U BAPAK~ DARI KAMI, ANAK-ANAK BAPAK...


KAMI SAYANG BAPAK!!!
hmmm...banyak gambar2 anak-anak perempuan je, kami pun baru perasan, bakpo x dop gambar anak2 laki... pemaluu nyee... abang & adik2 laki kami memang pemalu bab2 snap gambar ni... lagi2 bila diorang jadi model...huh



SEKIAN SAJA DARI KAMI
ANAK-ANAK BAPAK


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

 

Template by Suck my Lolly