Followers

Jumaat, 26 Ogos 2011

Syawal bakal menjelmaaaa.....::)

Assalamualaikum....:0)
kalau tahun lepas saya cakap pasal Syawal+SPM+tempat baru-SMK Salor

tahun ni pulak saya nak cakap pasal Syawal+Final exam+tempat baru-CFS IIUM

hari ni 26 ramadhan _ umur aku 17 tahun 10 bulan 1 ari.. Alhamdulillah..
-baru je tadi pagi sampai rumah... saya berhenti kat Parkson KB... bila kitaorang sampai, barula si Sakinah telefon bapak...memang lama la nak tunggu... disebabkan hari tu pagi jumaat, jiwa kami isi dengan bacaan2 al-quran dari masjid berdekatan..Alhamdulillah....saya x tahula nama masjid tu ape...
-tengah tunggu2, sambil memerhatikan orang sekeliling... berhentila 1 bus betol2 depan kami... macam biasa, saya dan sakinah memerhatikan orang2 yang turun dr bus.... semuanya menunjukkan riak muka exited, mayb sebab masing2 da sampai kedestinasi mereka...
-tiba2 turunlah seorang lelaki yang bermuka ketat..x tahu la bakpo.....
eeeerrrkkk.... gaya macam baru balek oversea je... kami telek 1 persatu barang2 die, set komputer dalam kotak... kasut dalam beg plastik..beg macam balak...-hmmm, x kesahla nak bawok gapo2 pom.. tp gak x yah la wt muko gitu..huduh...
-pahtu datangla seorang hamba Allah berbaju melayu kuning bersongkok hitam kepada lelaki oversea tadi.....x tau la pakcik tu sapa... uncle die ke, abe dye ke.. saya x tau... diorang pom bercakap2 la... lepas tu datang pula seorang nenek... dari jauh da nampak senyuman nenek tu... aku pom pelik.. bakpola nenek tu tersenyum2.. rupanya, nenek tu g kat lelaki oversea tadi..... nenek tu terus pergi kat lelaki tu then pegang lengan lelaki tu.. tp y buat kami terkejut gila2.. lelaki tu x respon pom kat nenek tu.. salam pom x.. pandang nenek tu macam nak tak nak je........beria nenek tu exited jnak umpa die...dia buat x layan je...tp nenek tu still lagi tersenyum... pahtu hamba Allah yang bersongkok n nenek tadi pom masukkan la barang2 dye masuk ke dalam kereta avanza..... pahtu lelaki oversea tu masuk kedalam kereta, trus bla camtu je.... ucapkan la tq n salam ke..... x kesahla tu family dye ke bukan, benda tu kan tanda kita hormat kat orang............saya x faham ngan situasi mereka...kenapa lelaki berbaju kuning n nenek tu x naek kereta ngan lelaki oversea tadi.. saya x tahu..... _benda diatas tu hanya First expression saya kat lelaki tadi..saya x thu perangai sebenar dye cam mna.. hanya Allah yang tahu.. wallahualam...
moral: walau siapapun kita didunia...sesungguhnya manusia di sisi Allah itu adalah sama.. yang membezakannya adalah taqwa....
-oleh yang demikian... hormatila orang disekeliling anda, maka mereka akan menghormati anda....

berbalik kepada topic syawal
-syawal tahun ni di penuhi dengan kijo koloh, assingment, test speaking, final exam, CMC, tasmi' y x siap2 lagi.... YaAllah... permudahkanlah urusan hambamu ini.....

-hari rabu hari tu kami (kelas KHALAS) group 322 ada wat iftar.. iftarnya simple tapi best sangat2, meriah n meninggalkan banyak kenangan kepada kami...

group KHALAS 2011 _CFS IIUM
-sportinggg-

-iftar tu kami mulakan dengan bacaan al matsurat...:- diketuai oleh Siraj Muneer kot..saya x ingat la sapa..




                                    
sep2 laki... yang soleh...
sep2 perempuan yang solehah
                                         putra putri Malaysia, penggerak pembangunan negara

-pahtu kami pom berbuka puasa dengan air sirap laici (y tak jumpa2 laici nye) n kurma...

-kemudian kami solat Maghrib berjemaah diimamkan oleh Faiz Akmal_alhamdulillah_
baju hijau tu la imam kami...comel kan?? haha
       

                                                 Alhamdulillah...sejuk hati tengok kawan2 aq..hehe

-barula kami makan makan berat y dprovide oleh diri masing2.....(time tu berkumandangla lagu raya...huhu teringat kampung halaman.... iftar jamaie ramadhan da macam rumah terbuka hari raya da...)


ainur y comel: syaidah y kiut: anis y busy: adlin y MATANG: siraj y jeling2..
sopan santun sungguh gadis2 melayu terakhir...

-acara yang ditunggu2 telah kunjung tiba... pemotongan kek birthday Iqbal... student paling diam n famous kat kelas KHALAS... kek Iqbal di sponsur oleh PM kelas khalas iaitu Anwar Najib Azmi.....memang best la...... semester depan mayb kita da x 1 kelas.... hmmmm.... semoga benda ni jadi kenangan kita suumeee,,....




                                     




TOPIC LAEN
-tadi pagi aku balik di sambut oleh adek2 ku y comel2 dan rajin2......
diorang cakap seminggu sebelum aku balek sume da mimpi dulu da aku balik salooor... nampak sangat diorang sume rindukan kakak mereka y baek ni..huhu.......lama sangat x jumpa....
-nanti 4 september kami bakal balik ke CFS IIUM yang indah tu......sian adek2 kuh....huhu
-tadi berbuka bapak masak mee goreng ngan kari kambing, mama pulak masak ayam masak merah..... best sangat...sedap sangat... kafe UKC,KC, kafe A pom kalah.... lama x makan masakan bapak ngan mama...
-diorang sume berbuka puasa  kat rumah kami... mayb untuk sambut saya ngan kinah y baru je balek dr perantauan...huhu...ayat~

-mula2 mama cakap x yah beli baju raya sebab bnyak lg baju... tp bila aq balek, rahmah, fira da ada baju raya...terpaksa mama belikan aku baju baru..ehehehe......
-raya tahun ni x la strees sangat macam raya SPM tahun lepas..tp still mengacaubilaukan hati.....hhhhmmm.....

-kalau tahun lepas kami ada tema_warna hijau..tp thn ni tema warna-warni kott..sumee baju lain2...uhuu

-Ramadhan yang berbaki beberapa hari ni saya harap dapat dimanfaatkan oleh dri saya sendiri...YaAllah, bantulah hamba mu ini dalam mencari redhamu... amin...bye!

p/s:- ingat nak cerita pasal syawal, tp macam x syawal sangat sebab x raya lagi....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

 

Template by Suck my Lolly