Selasa, 11 Januari 2011

11/1/11......................

free glitter text and family website at FamilyLobby.com
tarikh keramat...
apa yang keramat pun aku tak tahu....
11 hari dah aku menempuhi hidup dalam tahun 2011...
bila lagi aku nk berusaha capai azam aku..?? aduhai....
YaAllah, semoga bermulanya esok, dilalui dengan penuh keazaman dan penuh semangat untuk menjadi orang baru yang lebih berjaya.
hidup ini apa yang aku nak ubah:-
*rajin dan ikhlas dalam membuat sesuatu perkejaan (terutamanya kerja rumah)
*banyakkan beribadah (kurangkan masa 'huhahuha')
*kurangkan baca novel 'picisan-picisan'. meluangkan masa untuk membaca bahan bacaan yang agak berat, baru mematangkan pemikiran seseorang. bahan bacaan sebegitu belambak dalam almari buku rumahku, tapi tak tersentuh oleh ku selama ni, kerana time tuh aku budak sekolah. Sekarang aku nak berusaha menjadi seorang yang lebih matang dan berpengetahuan luas. (bahan bacaan pilihan aku sekarang, novel sejarah yang ditulis oleh Abdul Latip Talib, memang best!)
OGOS  2010JUN  2010
*aku suka sangan menyanyi. suka, sangat suka. tapi, memandangkan aku semakin dewasa, aku harap, kesukaan aku itu dapat dikurangkan dan diisi dengan zikir memandangkan my mom pun belikan banyak buku doa2. TQ my mom..!
*berusaha menjadi seorang kawan yang setia, baik dan sentiasa menolong. (sebagai seorang kawan, apa kurangnya aku dulu..?? ya. aku banyak sangat kekurangan, aku tak pandai mengambil hati kawan, cakap main lepas jah, tak menolong kecuali diminta dan selalu tidak sehaluan dengan kawan2. sory my friends...bila dah habis sekolah, duduk rumah, apa lagi yang aku fikir kalau bukan kawan2 sekolah?? aku rindu korang!!!. sebagai manusia yang banyak kilafnya, aku berusaha untuk merubah itu semua menjadi lebih baik).





*menjadi seorang anak yang penyayang, rajin, solehah. insyaallah.

aku manusia biasa. jiwa remaja ku yang sentiasa bergolak, dapatkah aku mencapai azam ku?? insyaallah, dengan iringan doa, semoga saja semuanya berjalan dengan lancar.............

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

 

Template by Suck my Lolly