Ahad, 29 November 2009

MUTIARA KATA HARI INI...


*Apabila kepercayaan telah hilang lenyap, kehormatan telah musnah, maka matilah orang itu.. – Whittier
....OLEH ITU...temanku yang bernama gadis..adakh kita sama-sama sedar bahawa selama kita menjadi khalifah dibumi-Nya ini..sudah sempunakah kita mempertahankan makhkota kita dari dijajah makhluk yang bernama lelaki....lelaki yang tidak bertanggungjawab....atau layak kah mereka digelar lelaki???
gadis..aku juga sama seperti kalian...tapi kita tidak serupa..kerana hati kalian sudah dirasuk syaitan...terkadang aku menangis..."ya.ini temanku. gadis cantik bertudung litup itu adalah teman seperjuanganku. dan gadis bertudung litup itu jugalah yang meretakkan mahkotanya demi cinta...cinta??ya. cinta yang sia-sia...pergilah kau teman membawa cinta penghacuranmu..."..aku tahu ini bukan inginmu...aku juga tahu ini bukan yang kita sremua inginkan...kalian hanya igin kan perhatian..aku tahu itu temanku...hati seorang remaja sentiasa memberontak..inginkan belaian kasih sayang dan pndorong...dari siapa??? dari semuanya... tapi cara mu slah teman..kerana perlakuan segelintir dari kita yang tersasar.....kita semua sebagai seorang remaja dipandang serong oleh masyarakat..
hatimu meronta untuk kembali kepangkal jalan...hati mu sentiasa menangis untuk kembali..namun tiada siapa membantu...malah semakin dimaki!...aku tahu itu kerana aku juga sama seperti kamu
...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

 

Template by Suck my Lolly